We leven in een wereld die aan een razend tempo digitaliseert. Shoppen, bankieren en koffiekletsen doen we natuurlijk al een tijdje vanuit onze broekzak, maar dankzij een livestream kan je tegenwoordig zowat alles online organiseren.
De combinatie van creativiteit en marketingkennis. Zo koppelen we doelstellingen aan concrete marketing oplossingen en gaat je videoproductie pas écht renderen.
Organiseer je een webinar? Wil je een nieuw product, een nieuw teamlid, of je jaarcijfers presenteren? Heb je kennis te delen in een online workshop? Of wil je een heus online event uit de grond stampen?
Met een livestream is de wereld klein en je kijkers altijd dichtbij. De mogelijkheden zijn legio—net als de voordelen, trouwens. Met een livestream kunnen je kijkers lekker van thuis je online event, webinar of workshop bijwonen en zelfs actief deelnemen.
Je kan je live video inzetten op Facebook, Instagram, of LinkedIn, waar het door de algoritmes een boost krijgt en helemaal bovenaan komt te staan. Of je host je video gewoon rechtstreeks op je eigen website, waar je kijker meteen al je informatie kan vinden.
Het authentieke karakter van je live video en de mogelijkheid tot interactie zorgt er bovendien voor dat kijkers gemiddeld 3x langer geboeid blijven dan bij een gewone video. The show must go on, en een livestream is hoe je dat klaarspeelt.
Alles begint met de kick-off meeting. Dit is waar we de klant en het bedrijf beter leren kennen en precies willen horen waar je naar op zoek bent. Welke boodschap wil je overbrengen? Wie is je doelpubliek, en welke stijl heb je voor ogen? Hieruit blijkt vanzelf of livestream de geschikte methode is om jouw boodschap over te brengen.
Vervolgens stellen we samen je marketingdoelen op scherp. Geen zorgen—we vragen stevig door, maar dat doen we alleen om te bepalen hoe we jullie zo goed mogelijk kunnen helpen. Daarbij hoort ook een offerte, waarin we ons voorstel verder toelichten.
Ondanks dat je gasten niet op locatie zijn, wil je ze vanaf moment één meenemen in het verhaal. Stippel vooraf uit welke onderwerpen je gaat aankaarten. Omdat alles live gebeurt is de host extra belangrijk. Hij of zij praat het verhaal aan elkaar en zoekt de interactie met kijkers op.
Nu het doel van je livestream duidelijk is en we alle informatie hebben gekregen, kunnen we aan het programma beginnen sleutelen. We duiken in de briefing en toveren dat alles om in een verhaal dat je doelgroep aanspreekt. Natuurlijk willen we hierbij ook jullie feedback horen, want op basis daarvan werken we een finale versie uit.
In principe kan het opnemen van een livestream overal zolang er voldoende ruimte is om de set op te bouwen. We adviseren sowieso om een toffe locatie te kiezen, een inspirerende omgeving, waar zonder overlast gefilmd kan worden. Geluidshinder is dus zeker te mijden.
De grootte van de setting hangt af van het aantal camera’s dat wordt ingezet en het extra licht dat moet gepositioneerd worden. We bouwen veelal een dag van tevoren op, zodat alles goed getest kan worden. De livestream zelf moet natuurlijk zo vlekkeloos mogelijk verlopen.
Op locatie moet een goede internetverbinding aanwezig zijn. Een vast lijn, geen wifi. Verder zorgen wij als productiepartner dat al het beeldmateriaal zorgvuldig klaarstaat om gecombineerd te worden in de live-montage. Naast de live-beelden kunnen zo bijvoorbeeld reportages die vooraf opgenomen zijn ook aan bod komen.
Op welk platform de livestream uiteindelijk zal vertoond worden hangt van de klant af. Vaak geven wij advies in functie van de marketingdoelen. Of je host de video gewoon rechtstreeks op je eigen website, waar de kijker meteen door alle producten kan snuisteren.
Maak van passieve kijkers, actieve deelnemers. Aan de host de taak om kijkers te vertellen wat het tijdsschema is, waar ze vragen kunnen stellen en wanneer deze beantwoord worden. Mensen kunnen inbellen om vragen te stellen of via een chat reageren. De mogelijkheden tot interactie zijn legio.
Livestream is niet alleen een investering voor ‘nu’, maar zeker ook voor later. Het is makkelijk om de livestream ook na afloop van het evenement verder te delen met je doelpubliek.
Je hoeft tevens niet je hele stream gratis weg te geven. Je kan hem bijvoorbeeld betaald aanbieden. Of na inschrijving, zodat je contactgegevens kan verzamelen.
Let's talk video!
Benieuwd hoe video kan gebruikt worden om jouw product, dienst of idee te communiceren naar de juiste doelgroep?
Vraag hier vrijblijvend een introductiegesprek aan (20 min).