Sociale mediakanalen zijn de onvervalste hotspots van het web geworden. Iedereen komt samen op Facebook, Instagram, TikTok of LinkedIn. En dat doen we trouwens al lang niet meer enkel om kattenvideo’s te delen.
Op sociale media worden producten en diensten verkocht, community’s gecreëerd en banden gesmeed. En dus is het dé plek om je doelpubliek te bereiken.
De combinatie van creativiteit en marketingkennis. Zo koppelen we doelstellingen aan concrete marketing oplossingen en gaat je videoproductie pas écht renderen.
Nergens wordt zoveel content verslonden als op sociale media. Je kan er dus maar beter voor zorgen dat ook jouw bedrijf zich van z’n beste kant laat zien. Sterke social media content doet het werk namelijk in jouw plaats.
Het speelt met algoritmes, genereert trouwe volgers en zorgt ervoor dat nieuwe potentiële klanten hun weg naar jouw pagina of website weten te vinden. Via aangepaste advertenties kan je je pijlen bovendien heel specifiek op jouw doelpubliek richten.
Om in die wervelwind van content op te vallen moet je met enkele zaken rekening houden. Zo mag je video niet te lang zijn, moet het de kijker rechtstreeks aanspreken en hoort de video aan te zetten tot actie.
En dan hebben we ‘t nog niet eens gehad over de nodige optimalisaties voor elk sociaal platform. Square of verticaal formaat? Ondertitels nodig? Een videomarketing campagne? Gelukkig weten wij weten precies hoe je social video eruit hoort te zien.
Alles begint met de kick-off. Dit is waar we de klant en het bedrijf leren kennen en precies willen horen waar je naar op zoek bent. Welke boodschap wil je overbrengen? Wie is je doelpubliek, en welke stijl heb je voor ogen?
Of je nu bezoekers naar je website wil trekken, je verkoop wil boosten of je team doen groeien, samen stellen we je marketingdoelen op scherp. Geen zorgen—we vragen stevig door, maar dat doen we alleen om te bepalen hoe we jullie zo goed mogelijk kunnen helpen.
Nu het doel van je video duidelijk is en we alle informatie hebben gekregen, kunnen we aan het concept beginnen sleutelen. We duiken in de briefing en toveren dat alles om in een verhaal dat je doelgroep aanspreekt. Natuurlijk willen we hierbij ook jullie feedback horen, want op basis daarvan werken we een finale versie uit. Daarbij hoort ook een offerte, waarin we ons voorstel verder toelichten.
Overtuigd? Dan zetten we het concept om naar een scenario dat de basis zal vormen voor de opnames. Zo krijg je hier al een goed beeld van hoe de video eruit zal zien.
Is alles tot in de puntjes voorbereid? Dan kan er gefilmd worden. We maken een draaiboek en trommelen de filmcrew op. Die bestaat doorgaans uit een cameraman en een geluidsman, maar kunnen we makkelijk uitbreiden met een regisseur, assistent of lichtman. Lights, please!
Nu alle beelden zijn geschoten kunnen we aan de slag met de montage. Onze monteur brengt het verhaal tot leven met sterke quotes, sprekende beelden en het juiste tempo. Grafische animaties brengen het geheel naar een hoger niveau, en zorgen voor een professionele look die helemaal in lijn ligt met je huisstijl.
Onze geluidsman zorgt ervoor dat muziek en geluidseffecten vlotjes in elkaar worden gemixt. Zo zorgen we voor een echte cinema-ervaring waarmee we de aandacht van de kijker kunnen vasthouden tot het einde. Mission accomplished!
Nu de video klaar is om gelanceerd te worden kan Shorrt zich helemaal van z’n beste kant laten zien. Een video is geen doel op zich, maar vooral hét middel om klanten te overtuigen.
We bezorgen je de finale video in hoge kwaliteit, zodat je zowel op je website en sociale kanalen als tijdens presentaties of beurzen indruk kan maken. Bovendien helpen we je ook om je video vindbaar te maken (bv. op YouTube) en gerichte advertenties klaar te zetten. Zo bereik je altijd de juiste doelgroep, gefilterd op de juiste regio, leeftijd of interesse.
Let's talk video!
Benieuwd hoe video kan gebruikt worden om jouw product, dienst of idee te communiceren naar de juiste doelgroep?
Vraag hier vrijblijvend een introductiegesprek aan (20 min).